Paramaribooooo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle - WaarBenJij.nu Paramaribooooo - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle - WaarBenJij.nu

Paramaribooooo

Door: Veerle

Blijf op de hoogte en volg Veerle

10 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hey allemaal!!!

Zaterdagavond zijn wij na een lange reis aangekomen in Paramaribo. De vlucht was lang dus ik was blij dat ik het vliegtuig uit kon en kon lopen. De warmte kwam ons tegemoet toen we het vliegveld uit kwamen. Op het vliegveld hebben we lang staan wachten tot dat we door de douane konden, gelukkig was alles goed en stonden onze koffers al op ons te wachten. Aan de andere kant van de deuren stond onze taxichauffeur al op ons te wachten. Tijdens de taxirit van ongeveer anderhalf uur, heeft hij ons al goed kennis laten maken met de Surinaamse cultuur. We hebben van alles gezien en het links rijden was even wennen.... Onderweg hebben we Surinaamse vruchten geproefd en heeft hij ons alle tips over het uitgaansleven verteld terwijl de Surinaamse muziek hard aan stond. Onze kamers zien er super uit, alles is netjes, het is groot en er lag al een welkomstpakketje voor ons klaar met wat eten en drinken.

Zondag zijn we Paramaribo maar eens ingegaan, opzoek naar een bank om te pinnen en een supermarkt voor onze boodschappen. 's Avonds hebben we gekookt en onze huisgenoot ontmoet, zij blijft hier tot april.

Gisteren hebben we fietsen gehuurd, hiermee zijn we meteen heel Paramaribo door gecrost om weer bij ons huisje te kunnen komen. Onderweg nog even in het centrum rondgelopen, gewinkeld en wat gedronken. Het links fietsen was nog even wennen, maar we zijn heelhuids thuisgekomen en het ging vandaag al een stuk beter toen we naar de vreemdelingendienst zijn geweest. Hier mogen we in maart weer naar toe om de rest te regelen, jeeej.... Gisteravond hebben we bij een Surinaams restaurantje iets gegeten en daarna zijn we naar een aantal andere meiden van Saxion gegaan die op het terrein van Saron wonen, erg leuk en gezellig om elkaar weer te zien en verhalen uit te wisselen.

Nou dit waren de eerste daagjes in Paramaribo. Deze week doen we nog even rustig aan en gaan we het uitgaansleven maar eens testen. Waarschijnlijk begin ik volgende week met stage, ben benieuwd!!!

Liefs, Veerle