Feestjes en stage! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle - WaarBenJij.nu Feestjes en stage! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle - WaarBenJij.nu

Feestjes en stage!

Door: Veerle

Blijf op de hoogte en volg Veerle

24 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Hee:)

Wat gaat de tijd toch supersnel, de eerste twee weken zijn alweer voorbij. En wat heb ik veel leuke dingen mee gemaakt, leuke mensen ontmoet, leuke avondjes gehad en natuurlijk begonnen op stage.

Vorige week vrijdag was mijn eerste stapavondje hier in Paramaribo en jawel….. CARNAVAL. De carnaval viel tegen, drie carnavalsliedjes ofzo, maar onze eerste stapavond is zeker geslaagd. Rond half zes waren we thuis, zegt genoeg denk ik. Verder had ik die week nog geen stage, dus heb met Jill vooral veel rondgekeken en dingen geregeld. Zaterdag zijn we naar de hermitage mall geweest, een groot winkelcentrum met heel veel leuke winkels en een bioscoop waar we volgende week graag naar toe willen.

Die zaterdagavond was het ook eindelijk zover, Suzan die kwam. Een weekje later dan gepland, maar we zijn weer herenigd. Dinsdag was Jill jarig, extra op tijd uit bed, zodat we voor stage nog samen konden ontbijten en ‘s avonds zijn we lekker naar het pannenkoeken en poffertjescafé geweest met de roomies. Hele lekkere pannenkoeken en een erg gezellig avondje. Donderdagavond zijn we voor het eerst naar Havanna geweest. Voor de tijd zijn we naar het terrein van Saron gegaan, hier wonen allemaal klasgenootjes van ons, hier hebben we met z’n allen wat gedronken en toen zijn we naar havanna gegaan. Wat natuurlijk een erg geslaagd avondje was en vrijdag resulteerde in een brakdag. ’s Avonds hebben we nog wel met z’n drietjes de energie kunnen vinden om naar het casino te gaan. Dit is echt ideaal, hier kun je gratis eten en drinken als je speelt. Volgende keer dus met z’n drieën voor twintig SRD (ongeveer 5 euro) spelen en lekker eten en drinken. Zaterdag ben ik vooral thuis erg druk geweest, heb mijn hele kamer gepoetst, hebben het huis gepoetst en ons mentaal voorbereid op Jill’s birthday party. De meiden van Saron en van de Franchepanestraat zijn hier geweest, best grote groep dus! We hebben met z’n allen wat gedronken en zijn toen naar Zsa Zsa Su gegaan. Wat een avond, erg leuk!!

Natuurlijk heb ik deze week niet alleen maar gefeest, maar ook stage gelopen, ondertussen ben ik alweer begonnen aan mijn tweede week. Vier dagen in de week van een tot half zes, dus prima te doen. De eerste week heel veel gezien en veel indrukken opgedaan. Floor is ook een stagiaire bij Saron, via de mail hadden we al wat contact gehad en ik heb haar maandag voor het eerst gezien. Ze is hier al een maand en heeft mij de afgelopen week veel verteld over stage, maar ook over het uitgaan en de tripjes. De begeleiding door de zusters, zo wordt ik ook genoemd, is heel anders dan wat wij in Nederland gewend zijn. Dit is dus wel even wennen, maar ik denk dat ik hier zeker wat kan doen. Ik heb een kindje aangewezen gekregen die ik mag gaan begeleiden bij zijn leerachterstand, erg veel zin in en al allemaal ideeën over hoe ik hiermee aan het werk kan gaan.

Ik heb het idee dat ik hier al behoorlijk gewend ben, ik weet steeds beter de weg, het weer bevalt me, ik heb ’s nachts geen last meer van blaffende honden en harde muziek, op een dikke spin en een kakkerlak na nog geen enge beesten gezien, en ik begin zelfs te wennen aan al dat gefluit als ik over straat loop . En ik wil eigenlijk gewoon nog lange niet naar huis!!!

Aankomende week hebben we al allemaal leuke dingen in het vooruitzicht, vrijdag is er een mega feest met partybussen en een poolparty en zaterdag hebben we verjaardag van een klasgenootje. Deze week loop ik maar drie daagjes stage, want woensdag is er een nationale feestdag, de dag van de revolutie. Dit gaan we denk ik vieren op het onafhankelijkheidsplein. Genoeg te doen dus!

Dikke kus van mij!!!

• 24 Februari 2015 - 13:18

Noortje:

Hee Veerle!

Superleuk dat je ons op de hoogte houdt!
    Leuk om te lezen wat je meemaakt en doet!

Geniet er van en pas goed op jezelf meid!

Dikke kus Noortje

• 24 Februari 2015 - 13:36

Maria:

Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt !!!!

• 24 Februari 2015 - 19:40

Daisy :

Haa die lieve Veer!

Super leuk dat je ons op de hoogte houd van al je Belevenissen!
    En natuurlijk helemaal fantastisch dat je het zo naar je zin hebt !

Geniet er van !:)

Dikke X Dais