Time flies - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Veerle

Blijf op de hoogte en volg Veerle

09 Mei 2015 | Suriname, Paramaribo

Heeeee:)

Het is even geleden maar daar ben ik weer en wat heb ik weer veel meegemaakt. De afgelopen week zijn papa, mama, Thijmen en Yasmin hier geweest. Een erg leuke week. We hebben veel leuke dingen gedaan en ik heb ze van alles van Suriname kunnen laten zien.

Ik heb ze het centrum laten zien, de palmentuin, waterkant en de centrale markt. Zaterdag zijn we een dagje naar Santigron en Colakreek geweest. Santigron is een oud Marrondorpje. Hier hebben we rondgelopen met een gids. Hij heeft ons veel verteld over het dorpje en heel veel laten zien. Erg bijzonder om te zien hoe de mensen daar leven. Vanuit Santigron zijn we door gereden naar Colakreek. Hier hebben we heerlijk gerelaxt en lekker gezwommen. Het water heeft echt de kleur van cola, super grappig. Rond een uurtje of zes zijn we weer naar huis gereden. In het hotel hebben we nog wat gegeten en gedronken en toen ben ik naar huis gegaan. Zondag zijn we op de fiets naar Peperpot geweest, een natuurpark met heel veel dieren, waar ik al eens was geweest. Een leuke dag met heerlijk weer. Verder zijn we nog naar fort Nieuw-Amsterdam geweest. Vanuit Leonsberg zijn we met een bootje en onze fietsen naar de overkant gegaan. We hebben daar rondgelopen en het fort bekeken. ’s Middags hebben we weer heerlijk gezwommen. Ook hebben we de kaaimannen en dolfijnen tour gedaan. Ik heb deze twee weken geleden ook al gedaan en nu heb ik hem met papa, mama, Thijmen en Yasmin nog een keer gedaan, want hij is echt de moeite waard. Woensdag middag zijn we rond half vier met een bootje vanuit Leonsberg vertrokken. Op de samensmelting van de Suriname- en Commewijnerivier hebben we naar dolfijnen gezocht. Het duurde dit keer heeeeel lang voor we ze zagen. Maar we hebben ze gezien, niet zoveel als de eerste keer, maar toch. Het blijven leuke beesten en ze komen ook echt dicht bij de boot. Nadat we de dolfijnen hadden gezien zijn we doorgevaren naar plantage Rust en Werk. Hier hebben we uit kokosnoten gedronken, de eerste kaaiman en schildpadden gezien en vast gehouden. Daarna zijn we weer verder gevaren om lekker te eten en ons dik in te pakken tegen alle muggen. In kleine korjaaltjes gingen we richting het moeras. Hier gingen we de kaaimannen vangen, overal zie je ze in het water liggen. De eerste keer was dit dus best een beetje spannend. Toen we de kaaiman gevangen hadden, hebben we hem vastgehouden en natuurlijk foto’s gemaakt, en hem daarna natuurlijk weer vrijgelaten. Super gaaf om die beesten vast te houden! Wat een belevenis. Verder zijn we die week nog naar een kerk geweest, naar de Hermitage Mall, hebben we bij mij thuis gegeten en zijn we lekker uit eten geweest. Een erg leuke, maar vermoeiende week.

We beleven hier ook nog steeds hele leuke stapavondjes in Havanna en we hebben zelfs koningsdag gevierd op Parabello. Een aantal weken geleden zijn we naar een kerkdienst geweest, wat bijzonder. En heel anders dan Nederland. Iedereen staat bijna de hele mis en er wordt heel veel gezongen. Iedereen staat te zingen en te dansen in de kerk. Heel leuk om mee te maken.

Stage gaat nog steeds z’n gangetje, we hebben alweer van alles gezien en meegemaakt en verbazen ons nog steeds. Het is soms lastig te weten wat er allemaal aan de hand is, er wordt ons weinig verteld en we moeten eigenlijk alles zelf vragen. Zo is er een jongetje naar een ander kindertehuis gegaan, hier wisten wij niets van. Toen we er achter kwamen, zijn Floor en ik hem gaan opzoeken. We wilden hem wat lekkers brengen en even afscheid nemen. Toen we bij hem waren, zijn we er achter gekomen dat hij helemaal niet naar school ging en dat al zijn spullen nog bij ons in het kindertehuis lagen. Zo zielig, we hebben hem zijn spullen de volgende dag gebracht en gelukkig gaat hij nu naar school. We moeten nog steeds zelf met initiatieven komen anders doen we vrij weinig. Laatst hebben we stripverhalen getekend met een aantal kinderen en volgende week willen we een memorie gaan maken. We verzinnen dus elke keer wel weer wat om te doen, maar de dagen zijn soms lang. Een tijdje geleden hebben we een of ander bladgroente schoongemaakt voor het eten en gisteren hebben we kussens genaaid, haha!

Als ik er aan denk dat ik over twee maand al in Curaçao zit en dus bijna thuis ben, krijg ik een knoop in mijn maag. Hier wil ik echt nog niet aan denken, de tijd gaat zo snel. En voor de komende tijd heb ik ook alweer allemaal leuke dingen gepland, wat vervelend nou;)

Liefs uit SU

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Veerle

Actief sinds 03 Feb. 2015
Verslag gelezen: 278
Totaal aantal bezoekers 4788

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 15 Juli 2015

Suriname 2015

Landen bezocht: