Nog meer genieten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle - WaarBenJij.nu Nog meer genieten! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veerle - WaarBenJij.nu

Nog meer genieten!

Door: Veerle

Blijf op de hoogte en volg Veerle

16 Juni 2015 | Suriname, Paramaribo

Hee allemaal!!!

Wow wow wow, mijn laatste weken hier in Suriname zijn begonnen. De tijd gaat zo snel nu en het besef begint ook langzaam te komen dan ik hier nog maar een paar weekjes heb. Maar we hebben dan natuurlijk nog wel een mooi vooruitzicht, namelijk een heerlijk weekje Curaçao!

De afgelopen weken hebben we weer allemaal leuke dingen gedaan. We zijn op quadtour geweest. Een hele dag met z’n drietjes crossen op de quad over de savanne, door de jungle en door heel veel water! Onderweg zijn we gestopt bij een kreekje waar we heerlijk hebben gezwommen om vervolgens weer verder te crossen. ’s Avonds hebben we deze dag goed afgesloten met een poolparty, wat wederom weer een heftig avondje was, wat hebben we genoten.

Vorig weekend zijn we twee dagen naar Nickerie en Bigipan geweest. We zijn ’s ochtends op tijd vertrokken voor een lange rit richting Nieuw-Nickerie. Onderweg zijn we gestopt op veel verschillende plaatsjes, zoals Wageningen en Groningen. We hebben veel gezien en het was grappig te zie hoe het landschap daar lijkt op Nederland. Als je niet beter wist zou je bijna denken dat we in Nederland waren. In Nieuw-Nickerie zijn we overgestapt in korjaaltjes, waarmee onze tocht verder ging. We hebben heel veel gezien, een slang, vogels en we hebben een kaaiman gevangen. Geen kleintje, hij was echt mega. Uiteindelijk kwamen we bij een groot meer aan, waar hutjes in stonden dit was onze slaapplek. We hebben onze hangmatten opgehangen, nog een stukje gevaren en lekker gegeten. Daarna zijn we in het donker weer op zoek gegaan naar kaaimannen. Wederom weer een mega kaaiman gevangen en weer een slang gezien. In onze hut hebben we nog even gezellig geborreld met elkaar en daarna zijn we in onze hangmat in gekropen. De volgende dag stond er een modderbad op de planning. Met het korjaal gingen we er heen, het duurde even voor we er waren, we moesten een stuk lopen door de klei, waar allemaal krabben uitkwamen. Niet heel fijn, maar we werden beloond met een heerlijk modderbad. Als kleine kinderen zo blij, lieten we ons helemaal gaan en we zaten er dan ook helemaal onder. We hebben ons zo goed als schoongemaakt in het water en toen zijn we met het korjaal terug gevaren. Bij onze hut hebben we nog even gezwommen, wat gegeten en ons klaargemaakt voor de terugreis. Onderweg zijn we in Zeedijk bij een tempel gestopt en hebben we de dijk even bekeken. een lange en vermoeiende terugreis. Maar we hebben een mooi weekend gehad en veel gezien. ’s Avonds hebben we op ons balkon wat gedronken en toen zijn we naar Euphoria gegaan voor een avondje stappen. Wat een mooie avond die we hebben afgesloten bij Fat-ass. Toen het licht begon te worden, hebben we maar besloten om met de taxi richting huis te gaan. Zondag stond dus in het teken van uitbrakken en lekker uiteten bij Jiji’s.

Ondertussen heb ik al twee slaapdiensten gedaan op stage. Met weinig succes. Ik voelde me de ochtend erna nog erger dan na een avond stappen. Beide keren heb ik bij de meiden op de kamer geslapen, ze waren helemaal enthousiast dat ik bleef slapen, maakten het bed voor me op en we kregen zelfs een knuffel waarmee we mochten slapen. Rond tien uur ging het licht uit en hebben we een poging gedaan tot slapen, de meiden waren snel rustig. Maar het gezoem van de muggen hield maar niet op, het was belachelijk warm en ik had een matras, wat je geen matras kon noemen want ik lag zo ongeveer op de lattenbodem. Om half 5 ging de wekker al zodat we konden baden. En ik heb gewoon beide keren geen oog dicht gedaan. Na het baden, konden we de kinderen allemaal wakker maken, zorgen dat ze zich gingen baden, aankleden, met ze ontbijten en ze naar school brengen. Erg leuk, maar met 0,0 uur slaap is het toch best vermoeiend. Donderdag hebben we al onze laatste stagedag en dan ga ik heerlijk genieten van mijn vakantie! Komend weekend staat er nog een trip naar Brownsberg op de planning en het weekend daarop naar Blanche Marie, heel veel zin in.

De laatste weken gaan we nog meer genieten dan wat we al gedaan hebben. En alles onder het mom van nu kan het nog, straks zijn we gewoon weer in Nederland. Helaas moeten we steeds meer afscheid nemen van iedereen, want voor iedereen is het einde in zicht. Niels, onze huisgenoot is afgelopen zaterdag vertrokken. En volgende week moet ik al afscheid nemen van mijn stagemaatje, Floor! Wat ga ik je missen. Maar natuurlijk hebben we met iedereen al plannen gemaakt om in Nederland heel veel af te spreken.

Dikke kus mij!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Veerle

Actief sinds 03 Feb. 2015
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 4778

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 15 Juli 2015

Suriname 2015

Landen bezocht: